Darslar orasidagi tanaffuslar ta’lim jarayonida o‘quvchilarning ruhiyatini va samaradorligini oshirishda muhim rol o‘ynaydi. Har bir mamlakat o‘z ta’lim tizimida tanaffus vaqtlarini va sharoitlarini o‘ziga xos tarzda tashkil qiladi. Yaponiyada va Finlyandiyada bu borada qanday yondashuvlar mavjudligi haqida quyida qisqacha ma'lumot beramiz.
Yaponiyada tanaffuslar
Yaponiyada darslar orasidagi tanaffus vaqtini qisqa va samarali o‘tkazish muhim hisoblanadi. Darslar orasida o‘quvchilarga 10 daqiqa tanaffus beriladi, bu vaqt davomida ular o‘zlarini qisqa muddatga bo‘shatishga imkon topadilar. Tushlik vaqti uchun 1 soat ajratilgan bo‘lib, bu vaqt o‘quvchilarga ta’lim vaqtidan keyin to‘liq dam olish imkonini beradi.
Yapon o‘quvchilari tanaffus vaqtida kutubxonada vaqt o‘tkazishni afzal ko‘radilar. So‘rovnomalarga ko‘ra, ular uchun kitoblar ichida bo‘lish eng yoqimli hordiq chiqarish usuli hisoblanadi. Kutubxonada vaqt o‘tkazish, o‘quvchilarga bilim olish bilan birga, o‘zlarini tinch va xotirjam his qilishlariga yordam beradi.
Finlyandiyada tanaffuslar
Finlyandiyada maktab hovlisidagi asfalt o‘quvchilarning ruhiyatiga salbiy ta’sir ko‘rsatishi mumkin deb hisoblanadi. Shu sababli, Finlyandiya hukumatining ta’lim tizimida maktab atrofi yashil maydonlar bilan o‘ralgan. Bu maydonlar o‘quvchilarga tabiiy muhitda dam olish imkoniyatini yaratadi.
Finlyandiyada darslardan keyin 15 daqiqalik tanaffus vaqtida o‘quvchilar maysazorlarda vaqt o‘tkazishadi. Yashil maydonlarda vaqt o‘tkazish, o‘quvchilarning ruhiyatini oshiradi, ularning aqliy va jismoniy salomatligini yaxshilashga yordam beradi. Bu amaliyot o‘quvchilarga dam olish bilan birga, tabiiy muhit bilan bog‘lanish imkonini ham beradi.
Yaponiyada va Finlyandiyada tanaffuslar o‘quvchilar uchun muhim dam olish vaqtlarini tashkil qiladi, lekin ularning tartibi va sharoitlari mamlakatlarning o‘ziga xos ta’lim tizimiga mos ravishda farq qiladi. Yaponiyada tanaffuslar kutubxonada o‘tkaziladi, bu kitoblar bilan vaqt o‘tkazishni afzal ko‘rgan o‘quvchilar uchun qulay. Finlyandiyada esa yashil maydonlarda tanaffus qilish, o‘quvchilarning ruhiyatini va umumiy salomatligini yaxshilashga qaratilgan. Har ikkala yondashuv o‘z maqsadiga erishishga xizmat qiladi va o‘quvchilarning ta’lim jarayonidagi muvaffaqiyatiga yordam beradi.